Uudenvuoden tervehdys
Julkaistu: 01.01.2023 00.00

Uudenvuoden tervehdys

LTU:n juhlavuosi on eletty ja uusi vuosi 2023 on alkanut. Viime vuonna LTU ylitti paikallislehtien uutiskynnyksen sekä 90-vuotisjuhliensa ansiosta että yleisömenestystä keränneiden edustusjoukkueen kotipelien vuoksi. Syystäkin, sanomme me. Jalkapallojaoston johtoryhmän jäsenten mieliin on unohtumattomasti piirtynyt myös viime huhtikuu ja ne yön aikana ilmestyneet valkeat hanget, jotka olivat sataneet sopivasti Kultanummiturnauksen pelipäiviksi. Vielä syvemmän jäljen mieliin on tehnyt se auttaminen ja yhteisöllisyys, jota saimme kokea niin oman seuran kuin muidenkin seurojen edustajien taholta viedäksemme turnauksen läpi keleistä huolimatta. Harvoin lumikola on ollut ratkaisevin työkalu jalkapalloturnauksen järjestämisessä.

Jalkapallojaosto miettii jatkuvasti kehitysideoita ja -toimenpiteitä jäsentensä hyväksi. Parisen vuotta sitten jalkapallojaosto teki merkittävän päätöksen ja lähti tekemään taustatyötä sen saavuttamiseksi. Jalkapallojaoston tavoitteena oli palkata kokopäiväinen työntekijä LTU jalkapallon pelaajien harrastuksen laadun parantamiseksi. Vuonna 2022 tämä tavoite realisoitui. Kari "Kapa" Lehtinen aloitti syyskuun alussa LTU Jalkapallon valmennuspäällikkönä ja on päässyt loppuvuoden aikana tutustumaan moneen valmentajaan ja joukkueiden toimintaan. Työnantajan rooli on jalkapallojaostolle uusi ja valmennuspäällikön toimenkuva etsii vielä muotoaan. Pikkuhiljaa asiassa kuitenkin opitaan ja toimintaa kehitetään joukkueiden tarpeet ja etu edellä.

Tiedossa uudelle vuodelle on monta perinteistä juttua sekä niiden lisäksi toivottavasti monta uutta oppia, kokemusta ja elämystä. Tammikuussa lähdemme joukkueiden toimihenkilöiden kanssa risteilylle kiitoksena heidän tekemästä korvaamattoman arvokkaasta työstä LTU jalkapallon pelaajien hyväksi. Palloliiton puolesta jalkapallovuosi alkaa perinteisesti Seurojen Ääni- seminaarilla helmikuun alussa ja tänäkin vuonna LTU on seminaarissa edustettuna. Kultanummiturnauksen järjestelyt ovat jälleen käynnissä ja ilmoittautuminen on avattu jo jokin aika sitten. Viime vuonna uusina tapahtumina Littoisissa toteutetut potkutekniikkaleiri sekä Englantilaisten akatemiavalmentajien vetämä Football Camp ovat taas suunnitteilla ja niin edelleen.

Jalkapallojaoston johtoryhmä jatkaa lähes entisellä kokoonpanolla vuoteen 2023. Puheenjohtajan roolissa jatkaa edelleen Arto Branders ja seurasihteerinä Nina Landström. Heli Huovala jatkaa talousvastaavana ja sen lisäksi Heli on myös jalkapallojaoston varapuheenjohtaja. Juha Heinonen jatkaa junioripäällikön roolissa ja Tomi Muuri harjoitusvuorovastaavana. Mikko Lummejoki jatkaa varustevastaavana. Antti Havola hoitaa edelleen jaoston tietohallintoasiat. Niina Salmi koordinoi tapahtumia. Henna Heinonen jatkaa jaoston jäsenenä ja uudeksi jäseneksi johtoryhmään liittyi Tuomas Lampinen. Liisa Lehtovaara poistui jalkapallojaoston johtoryhmästä. Kiitokset Lissulle vuosien työstä jaostossa.

Uudelta vuodelta toivomme mahdollisimman normaalia arkea, harjoittelemista hyvissä olosuhteissa, onnistumisia peleissä ja ikimuistoisia turnauskokemuksia. Haluamme toivottaa kaikille oikein hyvää vuotta 2023!

Ai niin, toivottavasti ette luvanneet vuoden vaihteessa luopua kahvin juonnista sillä LiTUn hyvää kahvia on edelleen saatavilla ;). Tilauslomake löytyy kotisivulta.