Uudenvuoden tervehdys
Julkaistu: 03.01.2022 00.00

Uudenvuoden tervehdys

Uusi vuosi on alkanut. LTU:lle vuosi 2022 on suuri juhlavuosi. Littoisten Työväen Urheilijat täyttää huikeat 90 vuotta. Juhlasuunnitelmat ovat käynnissä ja myös jalkapallojaosto miettii mahdollisuuksia juhlistaa kunnioitettavaan ikään päässyttä pääseuraa. Toki vallitsevasta tilanteesta johtuen normaali arki, harrastaminen vakaissa olosuhteissa, katkeamatta pyörivät sarjat ja suunnitelmien mukaan toteutuvat turnaukset tuntuvat jo juhlalta. Ehkä nämä asiat terveyden lisäksi kuuluvat meidän kaikkien jalkapalloharrastajien uuden vuoden toiveisiin.

Poikkeusoloista huolimatta moni perinteinen asia on suunnitelmissa tällekin vuodelle. Jalkapallojaoston edustajia on osallistumassa helmikuussa Seurojen Ääni- seminaariin, josta on aina ollut tuliaisina monta uutta kehitysideaa. Perinteisen Kultanummiturnauksen järjestelyt ovat käynnissä ja ilmoittautuminen auki. Sarjailmoittautumiset ovat ajankohtaisia ja turnauskutsuja tulee muualtakin. Tuntuisi siltä, että monissa joukkueissa odotetaan innolla otteluita ja turnauksia.

Jalkapallojaoston johtokunta jatkaa vahvistetulla kokoonpanolla tähän vuoteen. Puheenjohtajan roolissa jatkaa edelleen Arto Branders ja seurasihteerinä Nina Landström. Heli Huovala jatkaa talousvastaavana ja sen lisäksi Heli on myös jalkapallojaoston varapuheenjohtaja. Juha Heinonen jatkaa junioripäällikön roolissa ja Tomi Muuri harjoitusvuorovastaavana. Mikko Lummejoki jatkaa varustevastaavana. Antti Havola hoitaa edelleen jaoston tietohallintoasiat. Jaostoon uutena jäsenenä liittyi Niina Salmi, joka on jatkossa joukkueiden tukena erilaisissa asioissa seurasihteerin kanssa. Liisa Lehtovaara ja Henna Heinonen jatkavat jaoston jäseninä.

Jalkapallojaosto miettii jatkuvasti kehitysideoita ja -toimenpiteitä jäsentensä hyväksi. Tärkeimpänä pidetään kentällä tapahtuvaa toimintaa ja haluamme mahdollistaa valmentajien koulutukset olemassa olevien resurssien puitteissa. Toiveissa olisi jatkossa saada enemmän apua, ammattitaitoa ja oppia joukkueiden valmennukseen ja tähän jaosto on varannut myös budjetista ison siivun. Jalkapallojaosto haluaa tukea haastavassa tilanteessa olevia perheitä ja mahdollistaa lasten harrastuksen jatkumisen yllättävissäkin tilanteissa. Jalkapallojaosto on perustanut Futista kaikille- tukirahaston, josta tulee joukkueille ja jäsenille lisätietoa pian.

Poikkeusajasta huolimatta ja ehkä juuri sen ansiosta viime kesästä on jäänyt mieleen LTU:n edustusjoukkueen kotipelit. Pelit kokosivat ennätysmäärän kannattajia viettämään perjantai-iltoja omalle kotikentälle. Menestys ei aina ollut toivottua, mutta tunnelma oli hyvä ja yhteisöllisyys "Pienen kylän ison seuran" ympärillä mahtavaa. Tätä samaa tunnetta toivomme ensi kesänä. LTU Jalkapallo kiittää pelaajia, vanhempia, toimihenkilöitä, valmentajia ja kannattajia viime kaudesta ja toivottaa kaikille Oikein Hyvää jalkapallovuotta 2022!

Seuran uusimmat