Päivitys ohjeeseen koronapassin käytöstä LTU:n tapahtumissa
Julkaistu: 12.12.2021 00.00

Päivitys ohjeeseen koronapassin käytöstä LTU:n tapahtumissa

Lisätty 18.12.21: Turun LähiTapiola Areenan mukaan AVI:n päätös ei koske heillä tapahtuvaa harjoitustoimintaa joten se ei aiheuta muutoksia Areenan ohjeistukseen. Täten koronapassi ei ole käytössä Turun LähiTapiola Areenan harjoituksissa.

AVI sekä Turun ja Kaarinan kaupungit ovat antaneet tällä viikolla ohjeet terveysturvallisesta toiminnasta liikuntapaikoissa kuluvan vuoden loppuun asti. Ohjeen mukaisesti kaupungin liikuntapaikoissa kaikilla yli 16-vuotiailla osallistujilla tulee olla koronapassi voimassa. Tämä koskee yleisön ja pelaajien vanhempien lisäksi myös seuran ja joukkueiden pelaajia, valmentajia ja muita toimihenkilöitä. Koronapassin ja henkilöllisyystodistuksen tarkastamisesta huolehtii tilaisuuden järjestävä seura/joukkue ja se tehdään liikuntapaikan ulkopuolella jokaisen vuoron yhteydessä, koskien myös joukkueiden harjoituksia. Tarkastus suoritetaan myös ulkoliikuntapaikkojen otteluissa ja tilaisuuksissa. Toisin sanoen LTU:n joukkueen vastuuhenkilö tarkastaa kaikkien tapahtumaan tulevien yli 16-v henkilöiden koronapassin sekä tarvittaessa henkilöllisyystodistuksen riippumatta siitä onko kyseessä joukkueen jäsen, taustahenkilö tai ulkopuolinen. Joukkueella on tarkastusvastuu niin kauan kun tapahtuma on käynnissä.

Turun ja Raision Lähitapiola-areenat ovat yksityisiä liikuntapaikkoja ja niissä on voimassa hallin omistajan antama ohjeistus. Käytännössä hallivuorojen aikana toimitaan kuten edellä on ohjeistettu sillä lisäyksellä, että halleihin pääsevät vain pelaajat, valmentajat ja välttämättömät joukkueen toimihenkilöt. Vanhemmat siis tuovat ja hakevat lapset halleilta, mutta eivät tule sisään seuraamaan treenejä. Hallit edellyttävät maskien käyttöä kaikille 3.luokkalaista alkaen (pelaajat, toimihenkilöt) myös alkulämmittelyssä. Maskit voidaan ottaa pois treenatessa. Koska halleissa saattaa harjoitella ja pelata useita LTU:n joukkueita samanaikaisesti, joukkueiden vastuuhenkilöt sopivat keskenään koronapassien ja henkilöllisyystodistusten tarkastamisesta. Muistakaa, että tarkastusvastuu on LTU:n joukkueella koko hallivuoron ajan vaikka halliin tulisi vieraan seuran henkilöitä ennen vuoron päättymistä.

Koronapassin tarkastamisesta ja siinä tarvittavista välineistä löytyy tietoa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivulta, linkistä https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/rokotteet-ja-koronavirus/koronatodistus/koronatodistuksen-lukija

AVI:n tiedote 9.12.21 luettavissa kokonaisuudessaan täältä: https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69927113.

Muistakaa edelleen hyvä käsihygienia sekä turvavälit ennen ja jälkeen tapahtuman.

Seuran uusimmat