PAREMPAA UUTTA VUOTTA!
Julkaistu: 01.01.2021 00.00

PAREMPAA UUTTA VUOTTA!

Viime vuonna kirjoitimme uuden jalkapallovuoden ja jalkapallovuosikymmenen alkaneen. Vaan eipä tiedetty, miten poikkeuksellinen vuosi 2020 tulisi olemaan kaiken kannalta. Tällä hetkellä päällimmäisenä ajatuksena on, että onneksi LTU Jalkapallo selvisi vuodesta hyvin ja suurena toiveena tietysti se, että alkanut vuosi olisi edes jonkin verran edeltäjäänsä normaalimpi kaiken toiminnan kannalta.

LTU Jalkapallojaoston johtoryhmä jatkaa samalla edustuksella ja pääasiassa samoilla rooleilla, kuin viime vuonna. Arto Branders jatkaa puheenjohtajana ja Liisa Lehtovaara varapuheenjohtajana. Juha-Pekka Heinonen jatkaa junioripäällikkönä ja vastaa nappula- ja juniorijoukkueiden toiminnasta yhteistyössä joukkueiden toimihenkilöiden kanssa. Jaostosihteerinä jatkaa Nina Landström ja talousvastaavana Heli Huovala. Henna Heinonen jatkaa joukkueiden yhteyshenkilönä ja Tomi Muuri harjoitusvuorovastaavana. Mikko Lummejoki siirtyy varustevastaavaksi ja Antti Havola ottaa hoitaakseen jaoston tietohallintoasiat. LTU:n edellisvuonna tekemä päätös ottaa käyttöön JOPOX-järjestelmä, on osoittautunut hyväksi ja järjestelmä on palvellut jaostoa ja joukkueita oikein hyvin. Seuran jäsenrekisteri, tiedonhallinta, päivittäisen toiminnan ohjaus, viestintä ja talous löytyvät kaikki samalta sivustolta. Joukkueilla on mahdollisuus viestiä ja uutisoida sivuston kautta.

Jalkapallojaoston uuden jalkapallovuoden aloitukseen kuuluu perinteisesti Seurojen ääni- seuraseminaari. Viime vuonna seminaari järjestettiin laivalla ja päällimmäisenä mieleen jäi jalkapallon EM-kisoja odottava tunnelma ja ”Pukki-party”, jonka toivottiin tuovan myös uusia harrastajia lajin pariin. Vaan miten sitten kävikään… Seminaari järjestetään tänäkin vuonna, mutta verkossa, eli jalkapalloperhekin on tehnyt muiden mukana sen kuuluisan digiloikan. Palloliitto on tehnyt valtavasti töitä verkkokoulutusten eteen ja joutunut tekemään paljon ylimääräistä työtä siirrettyjen ja peruuntuneiden sarjojen uudelleen järjestelemiseksi. Mielenkiintoista nähdä, mikä jää päällimmäiseksi mieleen tämän vuoden seminaarista. LTU Jalkapallojaosto haluaa omalta osaltaan kehittää alueen jalkapalloharrastusmahdollisuuksia ja kouluttaa itseään pysyäkseen kilpailussa mukana.

Vuosi 2020 jää seurahistoriaan myös siksi, että Kultanummiturnaus jäi väliin ensimmäisen kerran sen 36-vuotisen historian aikana. Turnaus on ollut merkittävin yksittäinen jalkapallojaoston varainhankintakeino. Turnauksen peruuntumisesta huolimatta, olemme selviämässä poikkeuksellisesta kaudesta taloudellisesti kuivin jaloin. Tämä on luonnollisesti erittäin hyvä asia ja antaa mahdollisuuden jatkaa toimintaa toiveikkaassa tilanteessa. Toivomme todella, että Kultanummiturnaus 2021 päästään pelaamaan normaalisti huhtikuun alussa.

Jalkapallosarjat pelattiin typistetysti kevään ja kesän aikana. Turnauksia päästiin palaamaan harvakseltaan. Jalkapallojaostolle on kuitenkin jäänyt kesästä mieleen edustuksen kotipelit meidän omalla kentällä. Katsojia oli kesän peleissä ennätysmäärä ja kentällä vallitsi mahtava yhteishenki. Oli hienoa nähdä oman seuran pelaajia kannustusjoukoissa sekä vanhempia ja muita kannattajia elämässä hengessä mukana. Yhteisöllisyys näkyi myös pienen kylän isossa seurassa!

LTU Jalkapallo haluaa kiittää kaikkia jäseniään: Pelaajia, vanhempia, valmentajia, toimihenkilöitä ja kannattajiaan yllätyksellisestä ja poikkeuksellisesta kaudesta 2020. Tehdään yhdessä kaikki voitava mahdollistaaksemme hienon jalkapallokauden 2021!

LTU Jalkapallojaosto

Seuran uusimmat